Dieta ATKINS

Dieta Atkins este una din cele mai eficiente diete de slabit si are la baza reducerea consumului de carbohidrati (dulciuri, fainoase, fructe) astfel incat nivelul glucozei din sange sa scada pana in punctul in care organismul este nevoit sa foloseasca depozitele de grasime pentru asigurarea energiei necesare. Aceasta stare se numeste cetoza si este cheia pierderii in greutate cu dieta Atkins sau cu alte diete bazate pe consumul redus de carbohidrati (gen dieta Dukan sau dieta Ketogenica).

Pentru a atinge aceasta stare si a o mentine la un nivel rezonabil dieta Atkins este structurata in 4 faze.

Cele 4 faze ale dietei Atkins sunt: Inductia, Pierderea in greutate, Pre-mentinerea si Mentinerea greutatii:

  1. Inductia este recomandata pentru o perioada de 2 saptamani si consta in limitarea consumului de carbohidrati la maxim 20 grame pe zi. Sunt permise anumite legume dar nu leguminoase deoarece contin mult amidon. Se poate consuma orice carne, branza tare, unt si ulei. Obligatoriu 8 pahare de apa pe zi. Bauturile alcoolice sunt excluse. Cantitatea medie pentru o zi: 20 gr zaharuri, minim 100 grame grasime si 150 grame de proteine.
  2. Pierderea in greutate – se diferentiaza de prima etapa prin adaugarea in fiecare saptamana a 5 grame de carbohidrati si se poate adauga o mica portie de seminte sau nuci. Pentru saptamana viitoare se adauga fructe de padure si tot asa, in fiecare saptamana se mai adauga o treapta la „scara de carbohidrati”. Scara are 9 trepte si alimentele se introduc in ordinea de mai jos:
    Legume
    Nuci si seminte
    Fructe de padure
    Lapte si iaurt
    Legume
    Suc de rosii
    Alte fructe
    Legume cu amidon
    Cerealele integrale
    Aceasta faza dureaza pana cand atingi greutatea pe care o doresti.
  3. Pre-mentinerea – constituie faza in care ai ajuns la greutatea dorita si vrei sa te mentii. Din nou adaugi cate 10 grame carbohidrati pe saptamana atata timp cat inca mai pierzi in greutate. Cand ai remarcat ca nu te mentii la greutatea dorita, mai scazi cu 10 grame carbohidratii in fiecare saptamana, pana iti atingi echilibrul.
  4. Mentinerea greutatii – continua cu obiceiurile dobandite din fazele anterioare, cu consumul alimentelor cat mai putin procesate si cu atentie sporita de a nu reveni la obiceiurile vechi. In cazul in care ai castigat in greutate poti reveni la o faza anterioara.

Pentru a urma dieta Atkins nu este necesara nici un fel de activitate fizica. Desi activitatea fizica zilnica este in general recomandata pentru multe motive, totusi pierderea in greutate dupa dieta Atkins nu este afectata de activitatea fizica.

Dieta Atkins este foarte usor de urmat in practica – tot ce ai de facut este sa urmaresti (si sa limitezi) cantitatea de carbohidrati pe care o consumi la cantitatile specificate pentru faza in care te afli. Continutul de carbohidrati pentru fiecare portie este prezenta in caseta cu Informatii nutritionale prezenta la fiecare reteta din Depozitul de retete. Pentru a determina cantitatea de carbohidrati trebuie sa scazi cantitatea de Fibre alimentare din cantitatea de Total carbohidrati (deoarece fibrele alimentare nu sunt digestibile).

2 Comentarii

  1. Claudiu Ionescu

    Trebuie sa incercati dieta Atkins, eu o tin de un an de zile si sunt foarte multumit de rezultate. Am slabit 18 kilograme si apoi m-am mentinut in limita pe care singur mi-am stabilit-o. Am fost atat de multumit incat am luat hotararea de a impartasi si altora ceea ce am trait si am facut un site: http://www.dietainfo.ro

    Nu credeam ca voi putea rezista fara paine, fara ciocolata si fara Coca COla si cu toate astea am rezistat luni de zile, fara nici o problema. Nu este vorba de vointa aici, ci doar de o metoda minunata care echilibreaza niste hormoni, leptina si grelina…

Comentezi?