Dieta DUKAN

Dieta Dukan este o dieta pentru slabit foarte eficienta, bazata pe consumul ridicat de proteine (in principal carne slaba, oua, peste, unele legume) si pe reducerea drastica a glucidelor (dulciuri & fainoase) si a lipidelor (grasimi). Este rezultatul experientei doctorului Pierre Dukan, dobandita in urma unei cariere de cativa zeci de ani de consultanta pentru persoane supraponderale cu scopul pierderii in greutate si mai ales mentinerii unei greutati ideale.

Dieta Dukan se bazeaza pe o lista generoasa de alimente ce pot fi consumate in perioada regimului – numite alimente permise. Pentru aceasta dieta nu este necesar sa numeri caloriile sau sa calculezi proportiile de glucide/grasimi/proteine iar cantitatea de alimente nu este limitata in nici un fel, atata timp cat se incadreaza in grupa celor permise.

Practic poti manca oricand, orice cantitate din alimentele permise – acest lucru face din dieta Dukan o dieta foarte usor de tinut.

Prin eliminarea aproape completa a zaharului, fainoaselor si grasimilor se urmareste scaderea concentratiei substantelor energetice din sange astfel incat organismul va fi nevoit sa foloseasca depozitele de grasime acumulata pentru functiile vitale.

In afara de consumul alimentelor permise, bogate in proteine, dieta Dukan presupune consumul unei cantitati de 2 linguri de tarata de ovaz zilnic, plus 20 de minute de mers pe jos in fiecare zi.

Dieta Dukan are 4 faze care urmaresc atingerea si mentinerea Greutatii adevarate (True weight). Greutatea adevarata este o greutate realista pe care o poti atinge si apoi mentine cu un efort rezonabil, calculata individual in functie de caracteristici personale ale fiecaruia. Pentru a-ti calcula Greutatea adevarata poti folosi calculatorul oficial publicat pe site-ul doctorului Dukan la adresa http://www.dukandiet.com/calculate-your-true-weight

Cele 4 faze sunt: Atac, Croaziera, Consolidare si Stabilizare:

  1. faza de Atac sau Proteina Pura (PP) este perioada de initiere a dietei Dukan – este cea mai stricta dar in care slabesti rapid. Te va motiva sa continui dieta Dukan! In cadrul acestei faze poti consuma doar proteina pura iar durata este intre 1 si 10 zile si depinde de numarul de kilograme pe care le ai de pierdut. Daca vrei sa pierzi ~5kg faza de atac dureaza 1 zi, daca vrei sa dai jos ~10kg atacul dureaza 2 zile, iar daca vrei sa slabesti ~20kg faza de atac dureaza 5 zile. Pentru scaderi in greutate de peste 20 de kg faza de atac a dietei Dukan poate atinge 7-10 zile, in plus se recomanda consultarea unui medic inainte de a incepe.
  2. faza de Croaziera sau etapa de Proteina si Legume (PL) este etapa in care incluzi si legume in alimentatie pe langa proteine. Sunt excluse legumele ce contin amidon: cartofi, fasole, etc. Mai concret, vei alterna o zi de Proteina Pura cu o zi de Proteina si Legume. Durata: pana cand ajungi la Greutatea adevarata. Vei pierde in jur de 1 kg pe saptamana.
  3. in faza de Consolidare vei scapa de zilele de proteina pura (PP) si vei continua cu proteine si legume (PL). Se adauga gradual in alimentatie preparate care contin amidon precum si 2 mese festive pe saptamana (in cadrul acestora poti consuma orice alimente doresti dar numai cate o portie din fiecare). Durata este de 10 zile pentru fiecare kilogram pierdut, ex: ai slabit 10 kg, durata etapei de consolidare este de 100 zile.
  4. faza de Stabilizare este finalul dietei Dukan, poti manca orice doresti, fara a mai lua in greutate urmand 2 reguli simple: o zi de proteine (PP) pe saptamana (de obicei joia, dar poti alege alta) si 3 linguri de tarate de ovaz zilnic, de preferat dimineata. Durata: toata viata!

Alimentele permise sunt:

  • Legume: rosii (tomate), varza, vinete, conopida, castraveti, salata verde, spanac, morcovi, telina, ciuperci, praz, dovleci etc.,
  • Oua de gaina si prepelita,
  • Laptele si iaurtul complet degresate (cu 0,1% grasime), branza complet degresata,
  • Carnea: de pui si curcan (fara piele!), carnea de vita (inclusiv limba, ficat), chiar si jambonul si muschiul de porc bine degresate,
  • Peste slab: ton, somon, cod, merluciu, macrou, morun, halibut, dorada etc.,
  • Fructe de mare: creveti, calamar, homar, crab, scoici Saint-Jacques, caracatita.

In principiu sunt permise orice alimente care nu contin carbohidrati (zahar/amidon/gluten) si lipide (ulei/untura/unt/grasime).

Pentru a-ti satisface pofta de dulciuri poti folosi indulcitori (gen Stevia, Clio) si poti consuma o cantitate redusa de fructe de Goji uscate sau proaspete – acestea sunt foarte gustoase combinate cu iaurt degresat, putin indulcitor si putina esenta de vanilie.

Pentru mai multe retete gustoase potrivite in dieta Dukan vezi sectiunea speciala cu retete Dukan!

Comentezi?