Dieta RAW VEGAN

Dieta raw vegan este o completare a modului de viata raw-vegan si se defineste prin consumul exclusiv de alimente vegetale in stare cruda sau gatite la o temperatura de maxim 48 de grade Celsius. Aceasta dieta exclude nu numai carnea si produsele derivate din animale (lapte, oua) dar si mierea, iar stilul de viata raw-vegan exclude folosirea produselor din blana sau piele de animale, a cosmeticelor testate pe animale si de asemenea exclude sporturi ca vanatoarea si pescuitul.

Dieta raw vegan este orientata in primul rand pe sanatate si este un fapt cunoscut ca o dieta raw vegana duce la scaderea tensiunii arteriale, la reducerea riscului de aparitie a cancerului, la o vitalitate crescuta si o longevitate marita.

Cum gatim pentru dieta raw-vegan:

Dieta raw vegan include fructe si legume proaspete, cereale, uleiuri vegetale, seminte si nuci. Combinatiile posibile sunt nenumarate deoarece alimentele proaspete de origine vegetala pot fi consumate sub forma de sucuri, salate, creme sau pot fi uscate si confiate.

Retetele sunt simplu de realizat si foarte gustoase pentru ca isi pastreaza gustul natural, nediminuat in timpul tratarii termice. Adeptii dietei raw vegan sustin ca tratarea termica a alimentelor distruge complexul de micronutrienti iar prin interactiunea caldurii cu grasimea, carbohidratii si proteinele din alimente sunt degajate produse chimice periculoase.

Un aspect important pentru dieta raw vegan este vitamina B-12, care este absenta din cele mai multe alimente de origine vegetala. Pentru a compensa aceasta lipsa veganii pot consuma alge marine, spirulina si alimente fermentate sau, mai sigur, pot adauga la dieta suplimente cu vitamina B-12.

Calciul in dieta raw vegan este prezent in concentratii mari in frunzele de napi, in macris, dar si in varza si mustar. Poate fi de asemenea adaugat din suplimente.

Proteina in dieta raw vegan este usor de obtinut, contrar multr asteptari. Alimentele vegane cele mai bogate in proteina sunt soia si derivatele (lapte de soia, tofu), fasolea neagra, lintea, dar si painea integrala, nucile si alunele.

Urmand o dieta raw-vegan vei petrece mai putin timp gatind si vei consuma doar alimente proaspete si sanatoase.

Comentezi?